Köp- och leveransvillkor
 

Minimiorder
Hos Perlan Living finns inte minimiorder, alla ordrar är välkomna! 


Priser
Samtliga priser anges i SEK. Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

  

ORDER FROM OTHER COUNTRIES

Citizens in the EU always pay Swedish VAT. 

Individuals outside the EU do not pay Swedish VAT.


Shipping to Norway: You do not pay any Swedish VAT.

Custom duty will be added. For specific information please refer to the Norwegian Customs www.toll.no. Norwegian VAT will also be added, it is charged up after the event of Tollpost Globe.

 

Under Swedish law we are obliged to declare export and therefore never send items as "gifts," reduced-order value or as an anonymous sender.

 

Payment details

Possible payment methods for international shipments is Online Payment (VISA, MasterCard) and prepayment.

 

Denmark 250SEK
Finland 250SEK
Norway 250SEK exkl VAT
Åland 250SEK exkl VAT
 


Betalningsalternativ
- BrevPostförskott
Kostnad: 50kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna, gäller endast för beställningsvikt upp till 2kg.

 

- Efterkrav DHL PAKET

Du handlar mot efterkrav och Du betalar vid leverans (t ex kontant högst 1000 euro eller genom bankcheck eller kreditkort). Kostnaden för efterkrav med DHL kostar 150kr. Gäller alla paket över 2kgs vikt.

 

Vid outlöst/ej uthämtat postförskott som går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 350 kr oavsett köpsumma, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.

Just nu har vi tagit bort detta betalnings alternativ då allt för många låter bli att lösa ut sina paket. Önskar Du detta betalnings alternativ är det bara att mejla mig så ordnar vi detta.

- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt Bankgiro . Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. När vi registrerat betalningen skickas din beställning. Ange alltid ditt namn eller ordernummer som referens.

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Payson.

- Faktura / Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning utan kännedomskopia sker och leverans sker endast till folkbokförd adress.
 

- Delbetalning / Klarna Konto
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr.

 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 2-4 vardagar, om inget annat anges i produktinformationen. Under högsäsong kan det ta längre tid.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar med Posten eller DHL till närmaste utlämningsställe/post-i-butik.

 

DHL Service Point inom Sverige: Levereras både till privatpersoner och företag. Hämtas vid DHL Service Point. För närvarande levereras paketet till den Service Point som ligger närmast din adress.

 

Posten Brev: Levereras både till privatpersoner och företag. Levereras direkt hem i brevlådan, såvidare försändelsen ej är skrymmande, då det får hämtas vid Postens utlämningsställe.

 

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar eller förlorade brev/paket beroende på fraktföretaget, eller som kommer bort i posthanteringen.

 

 


Frakt  

 

Till Ombud 69 kr

(Vid köp för 800 kr eller mer, levereras dina varor fraktfritt till ombud i Sverige.)

Hämta hos Perlan Living 0 kr
 

 

Reklamationer

Vid reklamationer tillämpas konsumentköplagen. För att läsa om konsumentköplagen, gå till Konsumentverkets webbplats www.konsumentverket.se.  

 

Transportskada

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart reklamera detta till DHL/Posten.

Om en vara skulle vara trasig eller felexpedierad, kontakta oss senast 14 dagar efter leverans. 

Vi står för fraktavgiften vid reklamationer, men du står för transportrisken. Vi skickar returetikett via mejl. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

 

Dold skada DHL

Upptäcks skada på gods vid utlämningen ska Kunden reklamera till utlämnande DHL SERVICE POINT genom att på kvittensdelen ange skadans omfattning. Detta ska bestyrkas av DHL SERVICE POINTS personal.
Kunden är sedan skyldig att anmäla skada på vårt skadeanmälningsformulär.
Kontakta Kundservice på 0771-345 345 och uppge sändningsnumret så hjälper vi dig.

 

Upptäcks skada i senare skede ska denna reklameras till DHL på vårt skadeanmälningsformulär snarast, dock senast 7 dagar efter att godset kvitterades.
För sen reklamation kan innebära att Kunden inte erhåller ersättning.

 

Dold skada Posten

Vid transportskada som ej är direkt synlig ska du anmäla detta till Posten inom 7 dagar. Du ringer Postens kundtjänst privat så hämtar dem paketet hos dig och vi ersätter sedan dig med nya varor (om de finns i lager), alt. pengar tillbaka eller annan likvärdig produkt. Tänk på att behålla emballaget tillsammans med varorna om inget annat överenskommits med postens kundtjänst.

 

 

Ångerrätt & öppet köp
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar ( 14 dagar börjar gälla från det att paketet anlänt till postens utlämningsställe, inte från den dag du väljer att hämta ut ditt paket.)

Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten.

 

* Kontakta oss så kommer vi överrens om hur ersättning för returen ska betalas till Dig.

* Skicka alltid med orderspec / faktura i returleveransen så vi vet vilken kund returen kommer från.

* Fakturaavgiften samt frakt är kunden betalningsansvarig för. Detta innebär att fri leverans över 500 kr gäller ej om Du ångrar Ditt köp. Vi krediterar endast varans värde. Är det beställt mot faktura är det viktigt att vi får in returen innan förfallodatum. Först när vi mottagit varan kan vi kreditera varans värde på fakturan.

* Observera vid återsändning till Perlan Living är Du betalningsansvarig om varan skadas eller kommer bort.

* Öppetköp gäller ej på beställningsvaror samt örhängen av hygieniska skäl, samt ej produkter på REA.

* Du står för ytterligare fraktkostnader vid byte och ansvarar för att varan kommer fram till oss.


Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten.

 

 

Returer skickas till:

Perlan Living

Grönaburvägen 370

434 95 Kungsbacka

 

 

Ej uthämtade paket

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket & brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350kr för vårt arbete & kostnader med hantering av varorna, samt frakter.

OBS! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst behandlas inte som en retur. Paketet ligger oöppnat i förvar hos oss tills du hör av dig. Observera att inga pengar går i retur eller att fakturan krediteras förrän du hör av dig till oss!



Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

 

Besök hos på Facebook och ta del av nyheter & inspiration!

 

Besök oss på Facebook

 

 

Din varukorg


... är tom

Nyhetsbrev Villkor FAQ Kontakt